شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بازار جهانی تجهیزات وایمکس تا سال 2014 به مرز 6.9 میلیارد دلار خواهد رسید

وايمکس

دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵:۰۰


بازار جهانی تجهیزات وایمکس به مرز 6.9 میلیارد دلار تا سال 2014 صعود خواهد کرد. بر اساس گزارش گروه اینفینیتی ریسرچ، سرمایه‌گذاری در طیف فاقد مجوز وایمکس یکی از عوامل کلیدی موثر در این میزان رشد بازار است.

الهه سلطانی حقیقت
بازار تجهیزات وایمکس در حال حاضر با ارتقاء فناوری‌های گوناگون وایمکس مواجه است. اما بر‌اساس گزارش اینفینیتی ریسرچ قیمت بالای تجهیزات وایمکس چالشی در مسیر رشد این بازار است. فروشندگانی که در بازار تجهیزات وایمکس پیروز میدان بوده‌اند عبارتند از آلواریون، آلکاتل-لوسنت، موتورولا، هواوی و سامسونگ. موسسه تحقیقاتی مذکور گزارش خود را بر‌اساس تحلیلی جامع از بازار موجود به همراه اطلاعات دریافت شده از کارشناسان صنعت تهیه کرده است. این گزارش بر روی تمامی قاره‌ها متمرکز بوده و بازار فعلی و رشد آینده بازار جهانی تجهیزات وایمکس را پوشش می‌دهد.
در این گزارش سعی شده است ابعاد بازار در سال 2014 و نیز نرخ رشد‌، گرایش‌های کلیدی، محرک‌های بازار، چالش‌های بازار جهانی، فرصت‌های فروشندگان کلیدی و نقاط قوت و ضعف هر یک از فروشندگان اصلی بررسی شود.
وبگاه مارکت ریسرچ گزارش بازار جهانی تکناویو در 2014-2010 را به مجموعه گزارش‌های بازار فراخ باند خود اضافه کرده است.
به تازگی موسسه تحقیقاتی مستقل اینفونتیکز ریسرچ اعلام کرده که بازار وایمکس با رشد در‌آمد خود به رقابت با TD-LTE ادامه می‌دهد.
از سال 2009 تا 2010 و طی 12 ماه، تعداد مشترکین جهانی وایمکس بیش از دو برابر شده و از 3 میلیون به 7.5 میلیون رسیده است. در نوامبر 2010 گروه هم‌اندیشی وایمکس اعلام کرده که 587 شبکه وایمکس در 148 کشور در حال بهره‌برداری است، علاوه بر آن 150 مجموعه وایمکس در مرحله آزمایشی است.

 

 

IEEE استاندارد 802.16m را تصویب کرد

IEEE استاندارد بی‌سیم فراخ باند سیار پیشرفته (IEEE 802.16m) را تصویب کرد. این استاندارد شرایط لازم برای پشتیبانی خدمات پیشرفته آینده و کاربردهای مخابرات سیار فراخ باند نسل بعد را فراهم می‌کند. در اکتبر 2010، ITU-R موافقت کرد که این فناوری را با توصیه نامه IMT پیشرفته خود ترکیب کند. این توصیه نامه سامانه‌های پشتیبان تحرک، محدوده وسیعی از نرخ داده در محیط‌هایی با چند کاربر‌، کاربردهای چندرسانه‌ای با کیفیت بالا و پیشرفت‌های قابل توجه در کارایی و کیفیت سرویس را مشخص می‌کند.
IEEE 802.16m فناوری‌های خلاقانه ارتباطی بسیاری از جمله MIMO چند کاربره، عملیات چند‌حاملی و ارتباطات مشارکتی را با هم ترکیب کرده و از ایستگاه‌های پایه سلولی Femto-cell، شبکه‌های خودسازمانده و رله‌ها پشتیبانی می‌کند. سازمان‌های دولتی و صنعتی بزرگ در سراسر جهان شامل ARIB و TTA و گروه هماندیشی وایمکس در حال پذیرش این استاندارد هستند. به گفته دکتر راجر مارکز، مدیر گروه کاریIEEE 802.16 ، IEEE موفق به گردآوری صدها فناوری فنی و خلاقانه تخصصی از بیش از بیست کشور در طی چهار سال گذشته شده است و در نهایت به شکلی بسیار کارآمد این فناوری‌ها را در یک استاندارد هماهنگ کرده که می‌تواند راه‌گشای توسعه بازار فراخ باند سیار در آینده باشد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو